7 factori care influenteaza vanzarea

În cadrul unei vânzări există o serie de factori care ne avantajează sau dimpotrivă ne strică treaba. Poate că de multe ori nu analizam foarte atent şi apoi ne întrebăm de ce am dat greş. Am ales să tratez pentru astăzi 7 factori importanţi care influenţează modul în care se desfăşoară o discuţie legată de vânzări şi rezultatul acesteia. Nu i-am ordonat în funcţie de importanţă pentru că sunt la fel de importanţi şi influenţi.

Încrederea

Trebuie să luăm în calcul încrederea pe care o inspiri, încrederea pe care o au consumatorii în brandul pe care îl reprezinţi şi încrederea pe care o ai tu în forţele tale de vânzător. Prima şi ultima caracteristică ţin de tine aşa că trebuie să ai grijă să nu îţi lipsească.

Atitudinea

Întotdeauna o atitudine pozitivă te avantajează şi ai şanse mult mai mari să vinzi decât cineva care nu vede lucrurile la fel de optimist ca şi tine. Nu trebuie să exagerezi dar încearcă să gandeşti pozitiv cat mai mult.

Imaginea

Prima impresie se formează foarte repede, iar imaginea ta o să influenţeze foarte mult această impresie. Alege o tinută „biznis” sau casual în funcţie de ce şi cui vrei să vinzi. Ai grijă de aspectul tău şi vei avea de câştigat pe toate planurile nu numai în afaceri.

Respectul

„Respectă şi o să fii respectat”. Trebuie să oferi clientului tau respect şi câştigi respectul lui pentru că în lipsa respectului lucrurile nu se vor desfăşura conform planului.

Poziţia

Contează foarte mult dacă tu vinzi sau el cumpără. Cea de-a-doua situţie este mult mai favorabilă pentru tine ca şi vânzător deoarece nu o să duci o muncă foarte mare pentru a convinge clientul. Chiar dacă el cumpără oferă-i toată atenţia ta.

Ce vinzi?

Un vânzător bun vinde aproape orice însă este foarte important să crezi în produsul pe care îl vinzi pentru că altfel nu o să faci „mare brânză”. Am fost pus la un moment dat în situaţia de a vinde ceva în care nu credeam dar nu am reuşit chiar dacă m-am străduit.

Nevoia

Dacă nevoia există nu trebuie decât să oferi un produs care să fie competitiv pe piaţă şi o să reuşeşti, însă dacă nu există o nevoie aceasta trebuie creeată, ceea ce este mult mai dificil.

Eu încerc să ţin cont de aceşti factori şi mă străduiesc să nu ignor nici unul dintre ei. În mare parte depinde de tine ca şi vânzător cât de mare o să fie succesul tau. Nu te lăsa descurajat dacă ai dat greş şi continuă să îţi imbunătăţesti abilităţile de vânzător.

Îţi doresc succes!

P.S. Share pe „feisbuc” dacă ţi-a plăcut sau pe reţeaua socială care îţi place. ;)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s